Magicové minihry

 

Magicové minihry

V září 2020 se rodina magicových boosterů rozrostla o nového člena - set booster. Jeho hlavním účelem bylo udělat z otevírání boosterů zábavu pro lidi, kteří s původními 15-karetními boostery nedraftovali, ale když otevíráte jednu krabici za druhou, i set boostery se mohou okoukat. A navíc - karty jsou tu pořád hlavně od toho, aby se s nimi hrálo.

Během designérského Hackathonu 2019 proto vznikla sada miniher, které mnohdy neměly moc společného ani se samotným Magicem. Kartičky s pravidly můžete otevřít v set boosterech sady Zendikar Rising, najít v tomto článku Annie Sardelis na webu Wizards, nebo přímo zde - v českém překladu.

Starý dobrý Minimaster

 

Než vytasíme žhavé novinky, připomeňme si jednu starou klasiku. Jedním ze způsobů, jak spojit otevírání klasických (draft) boosterů s hraním, je formát Minimaster. Stačí sehnat 2 hráče, 2 draft boostery a 15 základních zemí, 3 od každé barvy. Aniž byste se na ně dívali, zamícháte karty z čerstvě otevřeného boosteru se zeměmi a s takto vzniklým 30-karetním balíčkem hrajete úplně normální Magic. Některé skupiny zakazují mulligan, aby každá nově líznutá karta byla opravdu překvapením, ale tohle pravidlo je volitelné. Hrajte tak, abyste se co nejlíp bavili.

Nevýhodou formátu Minimaster je nízká kompatibilita se zmíněnými set boostery. Ty obsahují jen 12 hratelných karet, z nichž 1 je země. Pokud přidáte 10 základních zemí, pořád čelíte riziku, že si nezahrajete karty se dvěma stejnými barvami v sesílací nebo aktivační ceně. Naštěstí máme na výběr velké množství alternativ.

Dobytí základny

Tato strategická hra byla inspirovaná soupeřením dobrodruhů o poklady Zendikaru. Cílem je objevit tábor soupeřící družiny dřív, než se oni dostanou k vašim pokladům. Je určená pro 2 hráče, kteří budou potřebovat dohromady 3 set boostery (nebo 2 draft boostery).

Hráči ukryjí své základny, nastraží pasti a snaží se dobýt nepřátelskou základnu odolnými bytostmi a sférochodci. Je dobré mít na paměti, že tajnou základnu lze přesouvat úplně stejně jako ostatní karty - ideálně na uvolněná místa, kde nehrozí její odkrytí. Nestvůra s vysokou odolností může zničit všechny soupeřovy obránce a nakonec skončit v pasti v podobě Instantu, Sorcery, nebo Očarování.

 

Tuto hru můžete s týmiž kartami hrát i opakovaně, a je pravděpodobně nejsnadnější k ní vymyslet solitaire variantu pro jednoho hráče. Například vytvořením pole náhodných karet se základnou umístěnou náhodně mezi posledními několika kartami. Cílem jednoho hráče je dosáhnout základny s co největším počtem předem zvolených nestvůr.

Bleskovka

Jeden Lightning Bolt vám tuhle variantu nevyhraje, ale kombinace Lightning Boltu a Shocku možná ano. O čem je řeč? O hře Magic, ke které potřebujete 2 a více hráčů a 1 set booster (funguje i s draft boostery) pro každého z nich.

Při bleskovce se snažíte sestrojit funkční balíček, který dostane soupeře z 5 životů na 0 pomocí pouhých 3 karet. Důležitá informace, která se na kartičku už nevešla, je, že váš balíček sice vybírá soupeř, ale nevidí, jaké karty v něm jsou. Pokud hrajete s draft boostery, máte 5 balíčků místo 4.

Detektiv Booster

V této hře pátráte po tajné identitě náhodně vybrané karty. Hrají obvykle 2 hráči, každý se svým draft nebo set boosterem.

V této hře se vyplatí znát karty dané sady. Cílem je sice uhodnout manovou hodnotu, barvu, typ karty a počet slov v jejím názvu, ale pokud víte, že karta s vlastnostmi, které myslíte, v sadě není, možná je nejvyšší čas přehodnotit všechny stopy. Dále se hodí mít na paměti, že existují vícebarevné, nebo naopak bezbarvé karty, a že většina karet má dvouslovný název.

Honba za pokladem

I tato varianta je inspirovaná především dobrodružným prostředím Zendikaru. S jediným set nebo draft boosterem může hrát až 6 lidí, a pokud nemáte žádný booster po ruce, nevadí - může ho zastoupit jakákoli směs Magicových karet se stejným poměrem vzácností karet (ideálně 1 země, 5-8 běžných karet, 5 a více neobvyklých a vzácných karet, 1 foil). 

Cílem hry je uniknout z prastarých ruin s pokladem, který představují právě vzácnější karty. Jak je na Zendikaru běžné, krajina se mění pod nohama a nebezpečí číhá na každém kroku. Vítězství může potkat i toho šťastlivce, kterému se jednoduše podaří přežít své soupeře.

Prostě nejlepší

I pokud vašich 2 a více přátel vůbec netuší, co je Magic a jak se hraje, tuhle hru si s nimi můžete zahrát i tak. A nemusíte ji hrát ani s Magicem. Stačí každému hráči rozdat 1 booster karet, představit pravidla, a máte o zábavu postaráno.

Pokud vám dojdou kategorie, vymyslete vlastní! Když jedna karta přestane stačit, vyhlašte soutěž dvojic! Tato minihra je asi ze všech nejflexibilnější, protože co jde a co ne záleží jen a pouze na jejích hráčích.

Čas to zabalit

Toliko krátké představení miniher, kterými můžete obohatit svůj zážitek z otevírání boosterů a nechat i karty, které potom skončí v krabici, aspoň na chvilku zazářit ve hře, která není jen o optimalizaci poměru cena/výkon.

Které z miniher jste zkusili? Která byla nejlepší? Máte nějaké vlastní varianty, nebo úplně nové hry? Dejte vědět.